Sjuka drömmar

Ja även inatt har jag drömt, och dom blir allt underligare eftersom...

Nu var vi i grannens stuga, iaf vad jag tror. Området var där men en skylt säger vi var vid 1.5k efter åre?! stämmer inte.
Någon var sjuk så vi hade ringt 112 och en helikopter kom och hämtade den sjuka. Fast det var någon ny modell så den sjuke fick ligga i en sorts kapsel och fraktas in i helikoptern. Jag åkte med men hur jag fick plats vet jag inte för det fanns inga fler säten än för piloten och hans kollega!  Sen då vi närmade oss staden som var storuman var det som värsta nya stockholm! Sjukt stort och aktivitet överallt, och i fjärran syn såg vi massa blåljus, och via radion hörde vi det var en serie krock med 2 stora bussar. Och flera skadade/fast klämda.   Men vi hade ju inte tid att vänta och den här nya helikopter kapseln tvär drog på och vi halv snurra upp och ner och sen wips var vi vid lassarettet!

Men även där blev det skymt, hon som vi åkte in med och jag vet ej vem det var. Hade en ryggcancer men fick fara hem endå (?). Och jag var tvungen än fast jag bara hade åkt med skulle va tvingad att betala 3000 för ingenting. Helt sjukt. Men sen då träffade man folk som inte alls heller skulle vara där. En som jag kände genom folkrace var sjuksköterska, och hon är inte alls det. Hon är mammaledig. En annan som jobbade i somras på lab stenbergska var där, och det var väl mer troligt men sista var en jobbarkompis som vari sommar som även jobbade där. Vet inte vad hon var men typ sjuksköterska med..

Dvs en framtida dröm maybe? Fast hur logisk den var har jag dålig koll på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0